Myskväll?


Ikväll ska jag ha torsdagsmys; tidning, kataloger och tända ljus. Har borstat tänderna så jag inte ska äta nån muffins. (Äter jag muffins nu måste jag borsta tänderna igen, och det orkar jag ju inte. ;)) Undar bara hur länge man får mysa innan man får kuta upp till Milo. Han har fått för sig att han ska rulla från mage till rygg i sömnen och när han gör det vaknar han och börjar nästan grina på en gång. De senaste två nätterna har verkligen inte varit någon höjdare.


Mys

Christian klagar på att han har ont i hela kroppen och han hittar ständigt nya sår. Hehe, verkade gå hårt till på Boda Borg. Undrar hur ont han har imorn? :)

För alla baksugna kommer här receptet på chokladmuffinsen som jag skrev om nedan.

Chokladmuffins ca 15 st
Ugnstemp: 200°C, varmluft 175°C

100 g margarin eller smör
2 ägg
2½ dl socker
1½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver

Börja med att ställa ut formarna på en plåt.
Smält matfettet och låt det svalna.
Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt de övriga ingredienderna. Blanda till sist i matfettet.
Fördela smeten i formarna. Fyll dem inte till mer än tre fjärdedelar.
Grädda mitt i ugnen ca. 10 min.
Ät och njuuut.

Kommentarer
Postat av: May-Lis och Carl-Erik W

Verkar bra. Du kan väl spara ett par åt oss!

May-Lis och Carl-Erik

2010-08-26 @ 23:29:47
Postat av: Mikaela

Bakade vaniljmuffins i går kväll, och när dom är uppäten, då ska jag baka chokladmuffins:P.

2010-08-27 @ 14:40:45
URL: http://mikaelaerikssson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0