Så var det söndag igen

Veckorna går så otroligt fort. Nu är det söndag igen. Som tur är slipper jag söndagsångesten som man kunde ha om man skulle jobba på måndan.

I lördags var vi på Näset hos Christians mamma och pappa och åt middag. Eller ja, det var inte bara vi, vi var ett helt gäng som hade samlats för en "hejdå på ett litet tag" middag, då Emma snart ska börja studera i Stockholm. Som vanligt var maten underbar, och efterrätten likaså. Jag blir lite lycklig när jag tänker på efterrätten som bestod av banan, kiwi och jordgubbar i ugn tillsammans med farinsocker, ingefära, kokos och vit choklad. Tänk er detta med vaniljglass så har ni ren och skär lycka!

I dag, söndag, var vi i Gissjö. Jag och Milo var mest hos min mamma och pappa medan Christian fixade och donade i stugan. Jag var duktig och sydde klart draperiet som vi sedan satte upp i stugan. Här kommer en liten bildkavalkad.


Usch, vad jag är huslig av mig


Bebis- och mostermys



Mamma fick för sig att hon skulle måla tänderna svarta
Vi skrattade så tårarna rann


Markisen är på plats


Draperiet på plats. Tycker det blev så lantligt och fint


Nya gardiner. Tycker dom passar superbra!


Tycker rabatten har tagit sig bra och är så fin. Är dock svårt att visa med bilderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0