Stuga, BB och Sundsvall


Idag har vi spenderat mesta dels av dagen i Gissjö. Christian har målat ytterdörren och ett fönster. Milo och jag har mest promenerat och slappat. En bra födelning tycker vi. Vi fick även finbesök av bästaste Mikaela. :)

Tycker vi har fått det så fint i stugan, och allt tack vare Christian som tapetserat, bytt luckor, satt in lådor, rivit skåp, satt dit bänkskivor, lagt golv, lagt golvlister, målat en himlans massa, satt upp hyllor, satt dit diskho med kran, satt dit ny fläkt, satt in ny micro med mera. Det som fattas nu är fina gardiner och ett skynke.


 
 

Ikväll är det mitt favoritprogram på tv: "Livet på BB". :) Det är en dokumentärserie inspelad på en förlossning i England. Älskar att se och läsa om förlossningar. Det är skitjobbigt att föda barn, men samtidigt en sån fantastisk upplevelse, och så värt det när man får belöningen. Jag kan lätt göra om det 100 gånger.

  

När jag ser program från England funderar jag alltid på om engelsmän har fler tänder än oss svenskar? Det ser ut som de inte får plats i munnen och sitter huller om buller.

Imorgon är det en sväng till Sundsvall som gäller för familjen Wieslander/Wikander. Ska bl a på IKEA och byta en hylla vi köpte sist. Det blev fel färg. Vi skulle ha en vit och fick med oss en brun hem. Hyllan ska vara på Milos rum. Hade tänkt göra klart hans rum när vi ordnat hyllan, för idag står nästan allt på golvet.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0