Rocky road


Har nyss gjort rocky road för första gången. Det var jättegott! Har tänkt görat i flera år men inte kommit mig för förrens nu. Kommer garanterat göra det fler gånger.


Leilas rocky road. Orkade inte knäppa på kort på min. Tyvärr blev inte min lika snygga.

Milisen är fortfarande lite snorig så vi håller oss hemma. Vi fick hoppa över babymassagen idag. Verkar som det bara är en liten bacill som hoppat på Milo, har inte varit mer än snorig som tur är. Små baciller biter inte på mig för jag känner inte av någon förkylning.

Längtar efter att ta mig ut och få lite frisk luft, komma igång med promenaderna igen, men det är ju fasansfullt kallt så just nu är det faktiskt skönt att hålla sig inomhus.

Rocky road

600 g choklad (i originalreceptet ska det vara mörk 70%, men jag tog mjölkchoklad)
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows (klipp bitar av stora om det inte finns mini)
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Smält chokladen på låg värme i vattenbad, blanda sedan i de övriga ingredienserna.
Fyll smeten på en plåt och låt stelna i kylskåpet. Skär sedan kakan i småbitar. Klart! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0