Uppenbarelse!


Härom natten drömde jag att jag skulle börja plugga till sjuksköterska på distans. Så nu sitter jag här och funderar på om man kanske skulle ta och plugga efter föräldraledigheten? Blir nog inte sjuksköterska isf, men kanske undersköterska. Drömmen vore att arbeta på en förlossning eller BB: :) Men det kommer inte hända. Ja, om de inte öppnar en förlossning i Ånge vill säga.... Kanske kan behövas undersköterskor på vårdcentralen framöver när alla 40-talister går i pension? Fast först och främst bör jag kolla upp om det finns någon utbildning i Ånge.

Fast, när jag tänker efter... Är det vettigt att plugga och dra på sig studielån för ett arbete som inte alls ger så mycket mer i lön än vad jag har idag? Suck. Men jag vill ju göra något med mitt liv... Peppa mig!


Kommentarer
Postat av: Björn

Det viktigaste är väl ändå att hitta något som du trivs med, kör på sjuksköterska om du känner för det!

2010-11-08 @ 16:09:49
Postat av: erika

kör så det ryker! jag har själv många gånger funderat på barnmorska, men känner samma sak som du. ska man satsa på nått som inte ens ger så mycket i lön och kanske inte ens är eftertraktat på arbetsmarknaden? men det känns ändå som man borde göra det man vill. i know the feeling! ;) peppa peppa!

2010-11-08 @ 16:46:37
URL: http://erikahamberg.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag instämmer med både Erika och Björn. Lönen betyder inte allt. Man ska trivas också!

2010-11-08 @ 17:54:54
Postat av: Nette

Men se de så här, har du viljan och lusten nu så tycker jag du ska passa på. Inte alla som kommer på vad dom vill plugga till. Skulle oxå vilja bli sjuksköterska, helst barn men tror inte jag klarar av det så jag håller mig till affärer istället. :P

Håller med Erika, Tina och Björn. Go for it om det känns rätt

2010-11-08 @ 21:37:50
URL: http://jeanettereiser.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, irriterade att alla skrev det jag tänkte skriva! :(

Jaja, allt det som andra skrivit och sedan det här: Framför allt - att plugga till något du vill göra är också riktigt roligt. Jag ska inte ljuga, det blir tungt, och det kommer uppförsbackar. Men tänk sedan när du är klar och du får göra det du faktiskt VILL göra och inte sitta på SJ och ta emot samtal från sura och irriterade människor. Lyssna på mig som vet hur det är. Och låt inte heller Ånge begränsa dit tänk i att jobba på BB, man kan faktiskt pendla. Till exempel till Sundsvall - om man känner att det inte funkar att flytta. Så jag ser ingen som helst anledning att inte plugga. Just do it! Du har inget att förlora. Och om du pluggar distans kan du behålla jobbet samtidigt. Hur bra är inte det? KÖR! :)

2010-11-08 @ 23:33:52
URL: http://emmawikander.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack för all pepp, hörrni! :)



Jag ska fundera vidare och undersöka möjliheten till att studera här i Ånge, sen får vi se hur det slutar. :)

2010-11-09 @ 15:06:19
URL: http://annawieslander.blogg,se
Postat av: Anonym

Det är klart att du ska läsa vidare. Börja med inriktning mot sjuksköterska och se vAD DET LEDER TIll NÄR DU KOMMIT IGÅNG OCH känt dig för ett tag.

Du kommer säkert rätt om du hamnar inom sjukvården i.st.f. det du har jobbat med senast. Vsd det sedan blir inom sjukvårdsetablissemanget får du känna dig för efter så småningom.

En av de gamla från Järvsö-May-Lis har farit hem till Järvsö för att väva med sin kusin och jag är i Borlänge och renoverar kök.

2010-11-09 @ 23:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0