Fredag


Härliga fredag! Christian har varit ledig, så vi har varit på färghandeln och tittat på tapeter. Tanken är att vi ska tapetsera innerhallen, trappen och allrummet på övervåningen. Ett ganska stort projekt med andra ord. Och inte är det lätt att välja tapeter när man inte vet vad man vill ha för mönster eller färg. Men i slutändan blir det nog bra. :)

Var en sväng till Gissjö och hälsade på också. Och snodde två granar! Av mamma och pappa, men vi frågade först! :) De är riktigt fina. En gran ska vi ha inne. Det är jag jätteglad över! :) Vi har aldrig haft någon gran, men i år ska det dofta gran här, och vi ska klä den så fint. Ett litet problem bara...vart ska vi placera den så inte Milo vill va på den hela tiden? Funderar på trappavsatsen, tror det skulle kunna va fint att ha den där. Förhoppningsvis får den plats där också.

Imorn vankas det julbord. Känns som tidigt, men nästa vecka är det faktiskt första advent, och efter det säger det svosch så är det jul. Myyys! Längtar till nästa söndag så man får tända utegranen, sätta upp ljusstakar och julstjärnor. Dricka glögg och äta pepparkakor. Är sugen på att baka julgodis och kakor men det blir nog inte så mycket av det i år. Jag har så svårt att låta bli att äta gottat, så jag vräker i mig alldeles för mycket. Men lite godis kommer jag allt göra. Sen är Christian duktig på att hjälpa till å äta också. Men imorn satsar jag "all in" på efterrättsbordet på julbordet. (Om inte Milo vill hem innan.)

Nä hörrni, nu ska jag mumsa hembakat tunnbröd, titta på Idol och blädra i tapet tapetpärmar.

Ha en bra helg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0