Köpa - eller inte köpa?


Hörrni, det är snart första advent! Bara tre veckor kvar!

Idag var familjen Wikander-Wieslander på spaning efter en lämplig julgran att ha ute. Christian fick för sig att vi skulle hugga egen i år ist för att köpa, men jag tippar på att det slutar med en svindyr köpegran iaf jag. :) Vi hittade ingen som höll våra kriterier, ändå gick vi off road med vagnen och snavade oss fram på skogsstigar.

Jag är så fjantigt rädd för att stöta på en björn i skogen. Jag vet vad ni tänker; "de är mer rädd för mig" "de går inte nära människor" osv, men jag kan inte hjälpa det. Jag skulle skita ner mig om jag mötte en, och skulle antagligen kuta allt vad jag kunde. (Precis det man inte ska göra.) Fast björnarna kanske har gått i ide nu så jag kan slappna av? Björn-rädslan måsta ha kommit nu på senare år. När jag var liten och var i skogen med mamma och pappa och plockade lingon såg vi en björn en bit från oss, men det gjorde oss inget, vi bara fortsatte plocka... Ehh...?? Nu ska jag sluta surra om björnar och stället berätta om gårdagen.

För igår var Björn, Tina och Emma här på middag. (Tur jag inte är rädd för människor Björnar!) De fick grekisk pytt, samt kladdkaka och ananaspaj med vaniljglass till efterrätt. Milisen hade tur och fick ett paket som innehöll en mysig och fin overall.




Overallen passade perfekt! Var inte alls så stor. :)

Lite fler bilder från idag;

    









Kommentarer
Postat av: Farmor och farfar

Han blev jättefin i overallen:) Men han är ju alltid fin,

2010-11-06 @ 17:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0