Blixt


Har fått hem blixten till kameran så vi testade att ta lite bilder. På Milo. Såklart. :)

  


Pappa skrämde skiten ur oss idag. Det började med att mamma ringde och sa att det inte kom vatten ur kranen på stugan. (Kranen sitter på baksidan av huset, man kopplar dit en vattenslang för att vattna blommor.) Märkligt tyckte Christian. Vi bad mamma gå in i huset och kolla så ingen slang hade gått sönder så det stod och sprutade vatten. (Christian var ju och rev på toan i helgen.) Hör av dig sen sa jag. Efter ett tag ringde pappa och sa att det var vatten på golvet i kök och hall. Jag fick blev alldeles kallsvettig och Christian fick en konstig min. Fan, bara till att riva allt som Christian slitit med hela sommaren. Massa hemska tankar hann komma. Meeeen, han skojade bara. Mamma som inte hade skruvat tillräckligt på kranen. :) Phu!

Försäkringskassan måste kolla min blogg oftare. Eftersom de inte satt in mina pengar blev jag tvungen att ringa dem. Har ringt enda sen i måndags och idag kom jag fram! På plats 308! Bara 30 min väntetid. Hur som helst, de hade gjort fel. Hade jag inte kontaktat dem hade jag inte fått pengar denna månad. Suck. Men ingen idé att bli arg. Det är ju bara männsikor som jobbar där.

Sen en note to myself: Jag måste klä på mig tidigare på dagarna. Kan inte svassa runt i min genomskinliga morgontunika hur länge som helst. Blir så pinsamt när det ringer på dörrn och man måste öppna.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

den minen skulle jag vilja sett ,haha :D

2010-09-02 @ 21:52:54
URL: http://mikaelaerikssson.blogspot.com
Postat av: Emma

Åh, vad köpte ni för blixt? Är ni nöjda? :D Hahaha, jobbigt om det hade varit så :P Och Milo är sötast SOM vanligt. :D

2010-09-02 @ 23:33:45
URL: http://emmawikander.blogspot.com
Postat av: Christian

Det är en 'Sigma EF-500 DG Super' köpt begagnad på Tradera.

Fungerar fint.

2010-09-03 @ 11:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0