Löööördag!


Vilket tråkväder det är! Hoppade över morgonpromenaden idag. Jag var duktig och gick i regnet igår. Då kom jag fram till att jag verkligen behöver en ny och varm höstjacka. Vann förresten en fleeceoverall till Milo igår. Den här fleeceoverallen har en lång historia! Vill ni höra den? Om inte, hoppa över nästa stycke.

Overallen är från Polarn o Pyret. En ganska dyr historia, 695 kr kostar den. Den är grön, gjord av PET-flaskor och jättefin! Jag vet att Milo vill ha den. Med tanke på att priset var lite häftigt började jag kolla runt efter begangnade och hittade en oanvänd för 300 kr. TREHUNDRAKRONOR!!! Vilket kap! Mejlade och frågade om den fanns kvar. Medans jag väntade på svar tog de slut på Polarn o Pyrets hemsida. Ahhh! Måtte den begagnade finnas kvar. Sms:ade och frågade, och just det, hon hade nyss sålt den. Min värld rasade samman. Det kändes verkligen så! Vill jag ha något, vill jag oftast ha det väldigt väldigt mycket och blir som besatt att få tag på det. Ut på Tradera. Hittade en med utgångspris 200 kr som hade sluttid igår. Och jag vann den! Med nöd och näppe. Det blev en hård fight om den och jag kan bara ha vunnit med en millisekund. Den blev min för 538 kr! Och nu kan jag inte låta bli att gräma mig. Den är visserligen billigare än en ny, men är det inte lite väl mycket pengar för en fleeceoverall? Känns som det mest är märket och färgen jag betalat för... Haha, det är så typiskt mig att gräma mig. Undrar hur mycket jag hade grämt om jag inte vunnit den?

Milo tycker om huppgungan. Han har testat den några gånger, men måste öva mer på att få in snitsen på att hoppa.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag vet känslan... Problemet med mig är bara att jag vill ha saker "väldigt mycket" alldeles för ofta. Haha. :P

2010-09-25 @ 17:57:55
URL: http://emmawikander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0