Ge tillbaka mitt immunförsvar - tack!


När jag jobbade hade jag världens bästa immunförsvar. Folk runtomkring mig kunde ha magsjuka och influensa, jag blev sällan sjuk. Men NU, när jag går hemma är immunförsvaret helt borta. Det påverkar såklart Milo som inte hunnit bygga upp sitt ännu. Jag har i några dagar haft ont i halsen, och idag åkte Milo dit. Vet inte riktigt vad som är fel, han är inte snorig, men ikväll fick han hög feber och jag tippar på att han har ont i halsen. Han har varit gnällig och trött hela dan. Har suttit i soffan så han har fått sova på mig några gånger idag. Men nu har vi lagt han för natten i sin egen säng. Ska bli spännande och se hur natten blir. Nästan lite för spännande.

Blir antagligen ingen tapetsering som planerat på lördag, och det blir ingen påhälsning i Gissjö innan pappa åker på operation. Så tråkigt, men inget man kan göra nåt åt. :(



Sjuklingen i soffan och undersöker den nya mjukiskossan som Christian köpte när han handlade - för är man sjuk då måste man få saker.



Kommentarer
Postat av: Emma

Dåligt samvete jag fick nu. Eftersom det troligen kom från oss. Förlåt :( Även fast jag aldrig blev dålig så kanske jag hade basiller(eller något) på mig. Krya på er!!

2011-01-13 @ 22:38:49
URL: http://emmawikander.blogspot.com
Postat av: Anonym

Så där brukar det vara när man har barn innan de har blivit immuniserade, antingen i dagis, förskola eller skola.Det är dålig tröst att komma med att det går över när de blir 20 men det fungerar lite olika för olika individer. Man måste på något vis ta sig igenom ekluten både som förälder och barn.

Tröstens ord:Det går över-någon gång!!!

May-Lis och Carl-Erik

2011-01-13 @ 23:42:11
Postat av: Anonym

PS: Se till att han dricker!!!

från

Gammelmormor i Järvsö

2011-01-13 @ 23:43:31
Postat av: Anna

Sägs att man går igenom 5-7 förkylningar det första året, så det är väl bara till att beta av dem. :( Blir troligen inte bättre när han börjar på dagis, då kommer han väl hem med nya baciller varje vecka.



Emma, är ju inte säkert att det kommer från er, men blir det halsfluss vet jag vem jag kommer skylla på. ;)

2011-01-14 @ 10:47:31
URL: http://annawieslander.blogg.se/
Postat av: Erika

Åhh, stackars er!

Själv sitter jag hemma med en sambo som har haft magsjuka och feber i veckan, men än är jag inte smittad iallafall :)

Gó han ser ut på bilden, lille sjuklingen...

Krya på er!

2011-01-14 @ 13:58:01
URL: http://erikahamberg.blogg.se/
Postat av: Nette

Men lillen då.. Hoppas inte de var jag som smittade han, får lite dåligt samvete nu..

Krya på er!

2011-01-14 @ 20:11:10
URL: http://jeanettereiser.blogg.se/
Postat av: Anna

Hade ont i halsen innan vi träffades så det är nog inte från dig... Det var ju full rulle på Milo när ni var här, men efter att han vaknade när ni gått hem märktes det att han inte var som vanlig. :(

2011-01-14 @ 20:51:22
URL: http://annawieslander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0