Vardagsmat


Känner ni samma som jag att man äter samma mat hela tiden? Det är svårt att hitta nya goda rätter som är lättlagade när det ska gå snabbt på vardagarna. Men deppa inte, ni ska få två mumsiga recept av mig. :) Har ni något recept ni vill dela med er av?

Kyckling i kokosmjölk
ca 4 portioner

2 kycklingfiléer
olja att steka i
1 1/2 tsk röd currypasta (är på burk bland Santa Maria produkterna)
2 dl vatten
1 dl kokosmjölk
1 dl krossade tomater
1/2 tsk salt

Kan även tillsätta t ex; morötter, gröna ärtor vattenkastanj, minimajs eller cashewnötter.

Till servering: nudlar, ris, bulgur eller couscous.

Börja med skära kycklingen i bitar och stek tills den är klar. 
Fräs sedan currypastan i olja i en wokpanna eller stekpanna.
Tillsätt vatten, kokosmjölk, krossade tomater och salt. Tillsätt kycklingen och eventuellt de andra tillbehören.
Låt koka upp och sjuda ca. 5 minuter. Klart att servera!


Kasslergryta
ca 6 port

500 g kassler
1 paprika
1 burk creme fraiche
2.5dl matlagningsgrädde
6 msk chilisås

Kan även tillsätta t ex: champinjoner, ananas, curry och chulipulver.

Skär kasslern och paprikan i småbitar och hacka löken.
Fräs sedan allt i en wokpanna eller stekpanna. Tillsätt om du vill curry/chili/champinjoner.
Blanda sedan i creme fraiche, grädde och chilisås.
Låt småkoka ca. 10 min. Om du vill ha i ananas ska den i på slutet.
Serveras med ris eller pasta.

Smaklig måltid!



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag har letat som en tok efter Kyckling i kokosmjölk

receptet,Tack för att du la upp det:D♥ nu behöver jag inte leta mer, puh!

2011-01-26 @ 20:07:19
URL: http://mikaelaerikssson.blogg.se/
Postat av: Anna

Du är en tok ändå. ♥

2011-01-26 @ 20:15:26
URL: http://annawieslander.blogg.se/
Postat av: Anonym

Var har du receptet på de goda muffins som vi fick i julklapp?

undrar

May-Lis och Carl-Erik

2011-01-26 @ 23:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0