Vecka två tvåtusenelva


Så var helgen över och en ny vecka påbörjad. Helgen gick som vanligt alldeles för snabbt, hann knappt med.

I lördags var vi hos Christians mormor och morfar i Järvsö och firade en försenad julafton med hans släkt. Det var fullt hus, om jag räknat rätt var vi 15 stycken. Milo trivdes verkligen med all uppmärksamhet. :) 
Tack ännu en gång för god mat, fika och alla bra julklappar!


Nu är julen definitivt över och jag längtar redan till nästa. Vill använda pyntet jag köpte för halva priset, baka en kaka i den nya snögubbekakformen, bläddra i den nya julboken och slå in paket. Men innan jul ska vi hinna med massa annat skoj; Milo ska fylla ett år och ha kalas, vi ska vara ute i vårsolen, det ska bli sommar, och då ska vi fortsätta renoveringen av stugan i Gissjö. Ja, och sen är det höst, vinter och jul igen. Det kommer gå snabbt! Det gör ju det nu för tiden. 

Men vilket härligt väder det var igår. Sol och milt väder. Jätteskönt att vara ute. Synd bara att det var oplogat, inge kul att traska runt i snö. Man fick verkligen en försmak av våren. Så snart blir det väl snorkallt igen! 

Idag var Emma barnvakt medans jag och Christian var på hjärt och lungräddningsutbildning som BVC anordnade. Hoppas att jag aldrig någonsin får andvändning av det jag lärt mig. Gick även igenom hur man ska agera om barnet sätter i halsen vilket känns som lätt hänt när barn hela tiden ska tugga och suga på saker...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0