Välkommen sköna maj


Hej! Hörrni, jag tog en liten bloggsemester, men nu är jag tillbaka! :)
Hoppas ni haft en bra påsk med mycket go´saker. Min var hur bra som helst med fint väder, en ledig Christian och massa påskgodis. För min del får det gärna vara påsk flera gånger om året!

Igår var det Valborg också. Tog ni fram pyromanen i er och eldade? Inte vi. Vi var inte ens och tittade på nån brasa, tycker inte att det är så många av dem nu för tiden. Minns när jag var liten och var på majbrasan i Gissjö. Jag drack varm saft och tittade på fyverkerierna - kommer ihåg vattenfallet. Dagen efter brukade jag och pappa åka till skogen så jag fick smälla smällare. Minns så väl den där påsen och lukten av smällare, jag hade mina favoriter som jag sparade osmällda varje år. Den där påsen med favoriter kanske är kvar?

Apropå smällare så var jag VANSINNIG igår kväll! Jag hade mordiska tankar som jag gärna hade verkställt. Jag tycker INTE att det är okej att skjuta raketer/smälla smällare högt som fan i tätbebyggtområde kl 22-23 på kvällen. Det finns många småbarn på gatan som säkert vaknade -  Milo var en av dem. För i helvete, smäll dagtid eller smäll inte alls. Det är min åsikt. Punkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0