Vad blir det för mat?


Vad har ni för middagsplaner i veckan? Jag tänkte dela med mig av veckans matsedel, så får ni gärna lämna en kommentar med vad ni har planerat. Jag behöver verkligen ny ideér då det känns som att vi äter samma och samma hela tiden. Hoppas detta kan inspirera någon! :)

Måndag: kycklingpaj med keso (nytt recept, återkommer med recept om det är gott)
Tisdag: makaroner och köttfärssås
Onsdag: kycklingsallad och bröd
Torsdag: pannkaka med sylt, bär och frukt
Fredag: grillspett i ugn
Lördag: samma som fredag
Söndag: gryta (en enklarare variant av boeuf bourguignon)

Ibland gör jag extra mycket middag så det räcker till dagen efter. Perfekt när jag vet att vi kommer hem sent på eftermiddan med kurrande magar. Så tråkigt att vara hungrig och laga mat samtidigt, då börjar iaf jag småäta medan jag kockar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser bra ut. När kan vi komma?

May-Lis och Carl-Erik

2012-04-16 @ 23:10:14
Postat av: Anna

Ni är välkomna alla dar i veckan! :)

2012-04-17 @ 12:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0